• Covid-19 information - till dig som varit på sportlovsresa

    Hej! Som en försiktighetsåtgärd för att minska risken för smittspridning har Lindome Baskets styrelse beslutat att Du som har varit på resa utanför Västra Götalandsregionen under sportlovet kommer att behöva avstå träningarna under fem dagar från det att du har kommit hem. Beslutet är baserat på de nya rekommendationerna som Västra Götalandsregionen publicerade på Krismyndigheterna.se den 17/2. Meddela som vanligt din tränare om du inte kan träna. Hoppas därför på er förståelse kring detta beslut. Lindome Basket 21 feb 2021 0kommentarer
  • Anmäl dig till årsmötet med ett mail

    Hej alla, Valberedningens arbete pågår för att nominera kandidater till styrelsen. Som tidigare kommunicerats kör vi det extra årsmötet digitalt. För att du ska kunna delta den 25 januari kl. 19.00 behöver du anmäla dig. Skicka ett mail till e.berg.camilla@gmail.com senast söndag kl. 21.00. Länken för att logga in i mötet skickas ut under måndagen. Jag rekommenderar samtliga att logga på sig en stund innan mötet startar kl. 19, för att kontrollera ljud och bild. Varmt välkomna, ========== Denna nyhet publiceras både på föreningens hemsida och samtliga lags sidor för att nå så många som möjligt. Om du som förälder är registrerad på flera lags sidor får du en notis för varje lagsida. Lindome Basket 20 jan 2021 0kommentarer
  • Extra årsmöte 25/1 - val av styrelseledamöter

    Hej, Styrelsen vill med denna nyhet och kallelse bjuda in till X-tra årsmöte den 25 januari, där val av styrelsens ledamöter står på dagordningen. Detta x-tra årsmötet följer beslutet på årsmötet (21/9 2020) att välja/utse styrelsens ledamöter vid ett separat extra årsmöte. Datum: 25 januari Tid: kl. 19:00 Mötet kommer att arrangeras per distans och vi återkommer inom kort med detaljer för att ansluta digitalt till mötet. Inför mötet önskas att den/de som kan tänka sig att ha ett ideellt uppdrag i föreningen kontaktar någon i styrelsen eller Valberedningen, så att vi kan presentera valbara kandidater i samband med mötet. Den preliminära planen är att utvidga styrelsen och att nya kandidater väljs på 2 år, med syfte att nuvarande samt nya ledamöter går omlott för att underlätta styrelsearbetet. * Önskvärt är minst en föräldrarepresentant från varje lag, för att tätare koppla lagen till styrelsen. Dessa representanter har inga utpekade uppgifter i styrelsen, utan är bara kontaktpersoner mellan lagen och styrelsen. * Det bör även vara en representant för coacherna i styrelsen, samt en suppleant för denna person. Dessa två personer bör väljas av coacherna. Det är möjligt att lämna ett uppdrag i förtid liksom att göra fyllnadsval om styrelsens sammansättning skulle förändras... och med det sagt önskar vi fler som kan tänka sig att vara med och engagera sig i det planeringsarbete som sker i kulisserna och som möjliggör att våra barn och ungdomar får möjlighet att spela basket i en seriös förening. Vid detta extra årsmöte kommer samtliga ledamöter att väljas och jag har avbett mig omval till ordförandeposten. Välkomna den 25 januari. Allt gott, Styrelsen //gm Camilla E. Berg Lindome Basket 4 jan 2021 0kommentarer
  • Nya riktlinjer - inställda matcher mm

    Med anledning av FHM's pressinformation den 29/10, har Westra beslutat att i linje med skärpta allmänna restriktioner, dra ner på verksamhet för att bidra till minskad smittspridning i samhället. Detta påverkar vår verksamhet på lite olika sätt. Vi väljer att återigen anpassa träningarna med mer individuella moment och styr upp hur medlemmarna kommer in till träning osv. Var snäll och ta del av vad som gäller tom 19 nov. 2020. ALLTID * Stanna hemma om man inte känner sig helt frisk * Stanna hemma OCKSÅ om någon ditt hushåll har förkylningssymptom eller inte känner sig helt kry * Håll avstånd till andra både inomhus och utomhus där så är möjligt * Tvätta händerna ofta PÅVERKAD TRÄNING/MATCHER * Samtliga våra lags seriematcher och EB ställs in tom 19:e nov * F03/04-lagets inomhusträningar ställs in * Något lag får en förändrad träningstid då matchspelet uteblir vid träningarna (se sep. info) * Grupperna delas i möjligaste mån upp i mindre grupper i hallen. Syftet är att minska antalet individer ditt barn har kontakt med under träning KOMMA TILL TRÄNING * Ingång till hallen sker enbart genom mittenentrédörre till hallen * Alla deltagare spritar sina händer innan man går in i hallen. Handsprit finns på plats! * Man kommer ombytt till träning och duschar hemma * Utgång från träning sker genom omklädningsrummen * Undvik på alla sätt att samlas i mittenentréns korridor in till hallen! Barnen löser utmärkt själva att ta av/på sig ev. jacka och ytterskor. * Föräldrar väntar företrädesvis utanför hallen. Om ditt barn behöver en förälder i sin närhet under träning går det bra att föräldrar sitter VÄL UTSPRIDDA från varandra på läktaren. Om man måste ta med syskon till hallen ber vi er att stanna hemma istället. Dessa är föreningens generella anpassningar. Respektive lags coacher kan skicka uppdaterad information om vad som gäller på lagnivå. Hjälp barnen och oss att följa dessa anpassade rutiner. Tack för att ni är en del av lösningen att minska smittspridningen av Covid-19. Styrelsen & Coacherna Lindome Basket 30 okt 2020 0kommentarer
  • Lag- o spelarfotografering 17 okt

    Kamma frisyren och ta fram bästa basketpoosen! Samtliga lag och grupper fotograferas i Skånhällahallen kommande lördag, dvs den 17 oktober. Vi tar både lagbild och enskilda spelarfoton för uppdatering av klubbens och respektive lags hemsida. För att undvika samling och blandning av lag ber vi er att vänta utanför hallen tills ert lag släpps in i omklädningsrum av funktionär på plats. KOM OMBYTT Spelare och lag som har matchställ skall vara ombytta när ni kommer till fotograferingen. Spelare och lag som inte har egna matchställ kommer att släppas in strax innan fotografering för lån av matchställ och ombyte på plats. Coacher/Ledare har den långärmade ledartröjan och svarta långbyxor/svarta shorts. TID & LAG 10.00 - 10.20: F03/04 10.30 - 10.50: P09/10/11 11.00 - 11.20: Basketskolan & P12 11.30 - 11.50: F06/07 12.00 - 12.20: F10/11 12.30 - 12.50: F08/09 Tiderna är satta med hänsyn till respektive lags träningstid. Vi kommer att ta ner väggen i hallen så att grupper som har träning samtidigt som fotograferingen inte förlorar träningstid. Lag som ska fotograferas blir insläppta strax innan foto-tid. STANNA HEMMA OM DU ÄR SJUK Precis som vid vanliga träningstillfällen ber vi er alla att vara uppmärksamma på symptom på sjukdom. Om du känner dig det minsta sjuk - stanna hemma! Välkomna på lag- och spelarfotografering i Skånhällahallen Lindome Basket 10 okt 2020 0kommentarer
  • Anpassningar vid seriespel - vad gäller?

    Följande riktlinjer behöver du som förälder, coach och spelare känna till i samband med säsongens seriespel. Anpassade riktlinjer gäller tills vi från föreningen kommunicerar annat och avser både hemma- och bortamatcher. Genom att ta ett gemensamt men också personligt ansvar kan vi begränsa risken för smittspridning av COVID-19. Hallvärd Varje hemmamatcharrangör ska ha en Hallvärd. Det Lindome Basket-lag som anordnar hemmamatch ska själva utse en Hallvärd. Hallvärden ska vara på plats 45 minuter innan match och är ansvarig för att arrangemangen genomförs i enlighet med regler och rekommendationer. Förslagsvis står Hallvärden i anslutning till entrédörrarna och kan informera både hemmalag och gästande lag om vad som gäller. Hallvärden ställer fram skyltar och handsprit vid respektive lags avbytarområde, i matchsekretariatet samt på läktaren för respektive lags åskådarbänk. Detta material ligger i Sekretariats-/Matchväskan eller står i förrådet/caféet. Rätt att vistas i hallen - 45 personer Följande personer har rätt att vistas i hallen under match = totalt maximalt 45 personer. - Hemmalag, 12 spelare och 2 ledare. - Bortalag, 12 spelare och 2 ledare. - Matchsekretariat, 4 funktionärer. - Domare, 2 st. - Hemmalag/arrangörsförening, 1 hallvärd och 5 övriga personer. - Bortalag/gästande förening, 5 övriga personer. Notera att byte av närvarande personer inte kan ske under matchen. Tillträde till hall o omklädningsytor - Spelare, ledare och åskådare till match får inte tillträde till hallen innan spelare, ledare och åskådare från föregående match lämnat densamma. - Både hemma- och bortalagsspelare skall byta om och duscha hemma, och inte använda hallens omklädningsrum. Om bortalag anmält behov av att nyttja omklädningsrum meddelas coachen i Lindome om detta så att omklädningsrum kan öppnas för bortalaget. Avstånd Spelare, ledare, domare, matchfunktionärer och åskådare skall respektera avstånd och avstå fysisk kontakt innan, under och efter match, förutom under själva spelet. Respekera avstånd även utanför hallen, vistas utomhus om det är möjligt. Uppvärmning i anslutande lokaler eller korridorer är inte tillåtet. Matchtider i ungdomsserier justeras till 4x8 minuter effektiv tid. För seniorserier och motionserier kvarstår matchtiden 4x10 minuter effektiv tid. Halvtidspausen förkortas i samtliga matcher (ungdom, motion och senior) till 5 minuter. Stanna hemma om du är sjuk För alla verksamhet i föreningen gäller att man stannar hemma om man känner sig sjuk - även vid mycket lindriga symptom. De som visats i hallen ska ha varit symptomfria i minst 48h efter ev. sjuktom. Riktlinjerna ovan är framtagna inför säsongen 20/21 av Westra och förbundet som stöd till föreningar för att kunna verksamhet ska kunna bedrivas på ett smittsäkert sätt. Fullständig information kan läsas på Westras hemisda: Lindome Basket 24 sep 2020 0kommentarer
  • Medlemsavgift för säsongen 20/21

    Välkommen till en ny härlig säsong med basket hos oss! Nu är verksamheten äntligen igång och vi följer Basketförbundets Corona-anpassningar som utvecklats i samråd med Riksidrottsförbundet i linje med Folkhälsomyndighetens restriktioner. Din medlemsavgift baseras på om du spelar "Easy Basket" eller "Seriespel". EASY BASKET Följande lag betalar 950 SEK Basketskolan F10/11 P09/11 SERIESPEL Följande lag betalar 1400 SEK F08/09 F06/07 F03/04 SOM SPELARE O MEDLEM FÅR DU * licens för att spela i seriespel / Easy basket * 1-3 träningstider/vecka beroende på din ålder och spelnivå * matcher med utbildade och erfarna domare som guidar och dömer spelet anpassat efter spelarnas nivå * en säker träningsmiljö i träningshall anpassad för basketspel * coacher med utbildning i idrottsanda, barn och ungdomars utveckling och psykologi samt basketskills * låna föreningens matchställ vid matcher, turneringar och cuper (om matchstället inte lämnas i retur om du slutar i laget/föreningen debiteras 1000 SEK och motsvarar föreningens kostnad för att köpa in enstaka nya matchset) * försäkringsskydd via Svenska Basketförbundet (läs mer på hemsidan om du är nyfiken ; ) ...dessutom får du möjlighet att vistas i ett sunt idrottssammanhang med kompisar i olika åldrar. STÖDMEDLEMSKAP FÖR ÖVRIGA I FAMILJEN Glöm inte att värva stödmedlemmar i familjen och din närhet! För 300 kronor får man ett digitalt stödmedlemskort (logga in på Laget.se). Uppvisat stödmedlemskort i caféet i samband med hemmamatch = gratis kaffe! Vem vill inte stötta en förening som erbjuder ett sunt idrottssammanhang för barn och ungdomar där rörelseglädje är det primära målet! BETALA Swisha din medlemsavgift enkelt till: 123 62 62 034 Betalningen ska vara föreningen tillhanda senast den 30 september 2020. Skriv namn på medlemmen i meddelanderaden, tack. Eventuella frågor om medlemsavgiften kan ställas till Kassör Per Eriksson Tel: 0704-855 384 Önskar alla en fin höst med massor av basket! Vi ses! //Styrelsen Lindome Basket 29 aug 2020 0kommentarer
  • Visa fler nyheter